Mat @ Tigern

Min tjej kompis ville äta thai mat ute (det ville jag också egentligen ^_^)
då valde hon "Tigern restaurang" som ligger på Hornsgatan.
Jag är jätte nöjd med maten riktig thai style ^_^, det var så tomt i restaurangen
och skönt för att få äta i lugn och ro faktisk.
För er som var där på helg kvällarna förstår vad jag menar.
För mig är Tigern en av de få thai restauranger som serverar "riktiga" thai mat!!

นั่งอยู่บ้านอยู่ดีๆก็โดนอีเพื่อนเหลียนชวนออกไปกินข้าวนอกบ้าน เพราะคุณนายเค้าอยากกินส้มตำปูปลาร้า
เราก็ไม่อยากขัดเพื่อน เลยไปกินเป็นเพื่อนมันหน่อย เมนูวันนี้ก็มี ส้มตำปูปลาร้า แต่ไม่มีรูปเพราะ
มัวแต่กินกันอย่างเมามัน โอเคต่อ มีทอดมัน ต้มแซ่บ และก็หมูย่าง อิๆๆๆ เอารูปมาฝากแค่นี้ก่อนนะ
ลืมบอกไปว่าเราตบท้ายโดยการสั่งโรตีมากระแทกปากด้วย

Moo Yang, Grillad marinerad fläsk

Tod-man, Fiskkakor
Efterrätt: Thai pannkakor, Roti

Kommentarer
Postat av: Kwan

โห ทำบุญรึทำบาปกับฉาานเนี๊ย เอารูปมาลงให้ฉาานอยากไปด้วย ฮ่าๆ.. หิวเลยอ่ะ มีแต่ของอร่อยๆ ของโปรดฉานเลย.

2009-11-10 @ 11:55:50
URL: http://sabaidiary.blogspot.com/
Postat av: Siri

Åh, jag saknar att äta riktig thaimat. Särskilt moo yang som är en av mina favoriter. Det, tillsammans med khao niew, är så enkelt men oh så gott.

2009-11-11 @ 20:19:55
URL: http://sirre.blogg.se/

Du kanske vill berätta något ^_^:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Om du inte har blogg, E-postadress: (visas ej)

Jag vill gärna kika på din blogg:

Now tell me ^_^:

Trackback
RSS 2.0