Fäävöriiti i Doft

Jag är nog inte den enda person som har svårt att
välja en bra parfym som jag skulle dö av. Så här hittar jag min
favorit doft: går någon främmande människa förbi med en doft jag verkligen
tycker om men inte vet vad märket heter.. asså jag tvekar inte och går
fram till den person och frågar vad hon använder för doft hahaha
jag skäms inte för något sånt! Det brukar jag göra ett par gånger redan.
För ett par dagar sen fick jag hem den här 5th Avenue av Elizabeth Arden.
Det var nämligen så här att min pojkväns mamma doftade runt med den
här parfymen och jag visste direkt att den skulle bli min nästa favorit doft-flaska hihi
Hur väljer du parfym, hur går det till?? ^_^


อยากจะรู้ว่าสาวๆแต่ละคนเลือกน้ำหอมกันยังไงหรอจ้ะ โดยส่วนตัวแล้วพลอยจะไม่ชอบไปดมตามร้านนะ
เพราะทุกกลิ่นที่มีอยู่รอบๆนั้นมันจะเริ่มตีกันเอง แล้วในที่สุดก็หากลิ่นๆนั้นไม่เจอ เฮ้ออ
วิธีของพลอยง่ายนิดเดียวค่ะ แค่มีใครเดินผ่านมาแล้วกลิ่นหอมๆนั้นมาแตะจมูก บังเอิญว่าใช่เลย ก็เดินเข้าไปถามเค้าเลยว่า:
"เฮ้ย น้ำหอมที่ใช้อยู่อ่ะ ยี้ห้อไรฟ่ะ" โอเค.. ไม่ต้องออกแนวโหดก็ได้! เดี๋ยวเค้าจะกลัวแล้วหาไม้แถวนั้นฟาดหัวเราเอา! 55
นั่นแหละ ไม่ต้องกลัวที่จะเข้าไปถามหรอก หนุกดีนะ ^_^



Kommentarer
Postat av: May

haha... härligt sätt att få reda på favvo doft ;)



Själv fråga jag mamsen:D Hon vet bäst.

2010-03-03 @ 17:34:15
URL: http://may.webblogg.se/

Du kanske vill berätta något ^_^:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Om du inte har blogg, E-postadress: (visas ej)

Jag vill gärna kika på din blogg:

Now tell me ^_^:

Trackback
RSS 2.0